Onsdagsbestyr i storstaden

Idag har Caroline varit här, wuupwuup. Skönt att någon från landet tycker att det är värt att komma o hälsa på lilla mig!Hon körde inte ens vilse, impressive!

Mötte upp G och hans kollega(som tyckte att jag var awsome det märkte jag allt), drog till nån konstig restaurang som hette Aarts, suuupergod mat, åt nån spätta som var inlindad i nåt form av spenattäcke, serverat med duchessepotatis, sås och ärtor, suuupergott! Stället var helt kufiskt, typ som en gammal charkbutik med kakel på väggarna, borden påminde om skolmatsal, sallad och bröd fick man ta på helt udda små assietter som såg ut att komma från mormors gamla gömmor. Kassan var en typ hög byrå de ställt upp vid en diskbänk som stod invid väggen. Helkonstigt men hur mysigt som helst, och maten som sagt - suupergod!

Googlade denna bild:

Typ som att vara hemma hos någon!

Instagrammade lite också, såklart (Novastella som ni vet)

Snyggt upplägg var det också så hundringen det kostade kändes gratis!

Vidare sprang vi runt i massa butiker, fick ont i ryggen, köpte kaffe (och kaka, nya triple chocolate cookie på Espresso House... nomnomnom!), sprang i lite affärer igen och fick blåsor på fötterna. Vi är ju lite dumma i huvudet och skrattar typ åt allt som två fjortisar på lättöl, så vi hade roligt tillomed på tunnelbanan hem! Mysigt♥

Blev inte så jättedyrt idag heller, min plånbok tackar mig! En tröja på Zara, en klänning från Gina och en top från HM fick räcka. Nu blir det nog inte så mycket mer shopping på ett tag. Imorgon ska jag hålla mig inne och städa hela dagen lång, hoppas att det dåliga vädret håller i sig så att jag inte luras ut på balkongen för att sola:D

Ska se om jag kan svänga ihop lite mat strax, karln är väl hemma om en halvtimme så man måste ju vara en god husmor och se till att ha maten klar. Annars kanske man får smisk. Det behöver ju iof inte vara en dålig sak. Men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback