Mer WIFI åt folket

Den där jobbiga känslan som kommer när man bryggt sig en kanna Buena Vista, satt sig till rätta med laptopen i solen på balkongen och så funkar inte internet... Ja just ja routern och det trådlösa är ju kvar i Norrköping, här måste man ju sitta vid skrivbordet och interneta! Tur att man har bloggapp! Ska fan försöka mig på att få några fräknar i ansiktet idag, det är pigment det också!

En annan sak jag hatar är när man är på stan eller nåt och alla lösenordsskyddar sina öppna nätverk! Typ caféer, whyyy? På EH bytte vi för ett tag sen så nu kommer det bara en pop-up där det står typ: jag godkänner att jag inte får använda internet till olagliga saker eller nåt haha. Sen är det bara att surfa!

Döskönt med wifi när man är utomlands, jag o G brukar gå runt med sökaren på o så fort vi får träff på nåt café eller restaurang så fikar vi där. Passa på att ladda ner kartor eller facebooka, vår första cykelsemester i Italien var ju inte så supersmidig när det gällde sånt. Ja det var ju innan vi och gemene man hade iPhone, hade skrivit ut kartor med färdväg och ibland visste man inte vart man var. Andra resan laddade vi ner kartor i en app som heter off-maps, tog några bitar på resan i taget och hade stenkoll på vart vi var! Skitbra för långresor! Likadant filma och fota, man har ju alltid telefonen på sig och sen kunde man slänga upp lite livstecken på Facebook så morsan kunde se att vi var ok:) blir ju lite som vykort då också, usch vykort, nej en bild och lite om vart vi är och vad vi gjort är allt som behövs! Får alla som vill se och man glömmer inte att skicka till nån! Okej mamma kanske fick ett vykort men det är ju bara för att hon är så barnsligt förtjust i dem:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback