Evelina the barista

Lägenheten har gått från kaozz till bebolig och både jag och kissarna börjar känna oss som hemma. I fredags träffade jag min nya chef, och min gamla, på en liten frukost på Vasagatan. Kändes riktigt bra, över förväntan! Shopen som jag ska ta över har haft det lite tufft och siffrorna har dalat, personalen behöver en knuff i rätt riktning och helheten behöver bli lite kaxigare. Känner mig som klippt och skuren för uppgiften, ni som brukar fika hos mig vet ju att vi har ett jävla ös och alltid superkul på jobbet, hoppas att jag kan smitta av mig och verkligen gå in och leverera!

Går på först om nån vecka, så nu har jag välbehövd ledighet, sen diskuterade vi lite olika upplägg. Dels att jag ska in och ösa på Vasagatan som idag har ofantligt mycket att göra med siffror som överträffar de flesta andra, nu är den nyrenoverad och min gamla chef(som är ansvarig för den också) tror att det finns ännu mer att hämta så hon vill se vad som händer om man kör in lite mer och ruttat personal. Ett annat alternativ är att jag ska vara med under öppningsveckan på Birger Jarls-gatan, stureplans nya top-shop! Det ska ju bli ett nytt flaggskepp så EH vill ju dundra in och leverera, till det behövs erfarna människor så tanken är att det bara ska stå veteraner och ösa när portarna slår upp. Eller så blir det att åka ut till Farsta och hjälpa en av mina gamla kollegor som är hyffsat ny om platschef med att få ut lite ös i driften. Kanske blir det en kombo av alla tre! Hur kul som helst oavsett, känns ju som man verkligen kan prestera oavsett vart man hamnar. Vara lite barista och stå i driften känns rätt skönt, slippa tänka på leveranser och att få tag i hantverkare hela tiden haha:D

Är sjuk taggad inför framtiden nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback