Bästa stunden på dygnet

Det är när man kryper ner i sängen på kvällen och ens käresta läser en fantasybok och kissarna ligger och myser brevid. Somnar som en stock, gång på gång frågar G om jag sover, nejnej mumlar jag, fast jag egentligen sov och bara vaknade när han frågade om jag sov. Sen kvällen efter får han tokspel på att jag inte kommer ihåg något och måste läsa om allt♥

Igår fick han lite extra krupp på mig för jag var inte alls trött utan höll på att byta ställning, strecha, pilla med telefonen, busa med katterna, ville absolut inte bara ligga ner och sova. Haha, 3-åring eller?

Nu är vi inne på fjärde(?) boken om Eragon, har tagit oss några år att ta oss igenom, den första läste Gustav för mig, sen när den andra kom så körde vi ljudbok, den tredje köpte han och började läsa sen blev han trött på att jag somna hela tiden och läste ut den själv. Nåt år senare fixade han den på ljudbok så vi lyssnade på den ihop och nu nyligen kom den här ut men finns inte som ljudbok så det var bara till att börja läsa:D

Alltså inte världens bästa bok, den första var bra och den gjordes en (värdelös) film på. Andra var också hyffsat bra men sen blev det bara samma samma samma. Han mumlade en besvärjelse, det var en invecklad besvärjelse, bersvärjarna hade skyddat honom med mäktiga besvärjelser. Menmen. Man vill ju veta hur det slutar. Även om det inte är nån direkt Harry Potter. Men undra på det när det är en typ 15-åring som skrivit boken.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback