Vårluft och tankeflöde

Eller snarare sommar?

Satt i flera timmar på balkongen hemma hos Maria igår, skulle haft med sig bikinin! Vår tråkiga balkong har ju bara morgonsol sen skugga resten av dan, Marias ligger i solen från fm till em, dööskönt!
Blev några koppar kaffe, lite läsk och en o annan cigg haha, jag har börjat socialröka med Maria. Inte bra. Men snart flyttar vi ju till Stockholm så då kommer jag inte kunna göra det haha:D
Pratade om livet och hur allt utvecklat sig sen högstadiet, helt sjukt, inte ett rätt på nån av oss! Vi var ju fyra brudar som höll ihop och jag tror inte nån av oss sysslar med det vi tänkte oss när vi var 14. Men så ska det väl va gissar jag!

Hur som helst är jag dönöjd över mitt beslut som jag tog för snart ett år sen, att byta jobb! Helt sjukt läskigt var det då, och nu står jag här och ska "byta" igen, samma jobb men ny stad o nya anställda, får lite rysningar när jag tänker på allt jag inte vet. Får jag en stor shop? Får jag många anställda? Kommer gästerna gilla mig? Kommer jag trivas? Shit.

Min förra chef Cissi sa en jävligt bra sak för några år sen, något jag verkligen tog till mig, vet inte om hon ens reflekterade över det hon sa. Men det hon sa var iaf: Stanna på ett jobb i tre år, sen byt mot något helt nytt, då kan man det utan och innan och har inte hunnit tröttna. Blev 3 år och 3 månader på Forex. Det var överjävligt ibland, men samtidigt kan jag sakna det något så fruktansvärt, nästan så att jag har lust att jobba lite extra där för att få pyssla lite med alla grejjer, felsöka i system, snacka semester med kunderna. Men nej det blir nog inte så mycket mer Forex för min del! Been there, done that - got the t-shirt.

Får veta mitt öde i Stockholm inom en snar framtid, misstänker att min chef sitter på en plan men att den inte gått i lås än.
Allt med Stockholm känns SÅ stort. Det går liksom inte riktigt att greppa att om några veckor kommer vi att bo där. Har packat kanske en tredjedel av lägenheten, slängt ofantliga mängder gamla prylar, kläder och skräp vi samlat på oss under våra fem år här.

Nej nu ska jag sätta fart, ta en sväng på stan och köpa lite skönhetsnödvändigheter, sen ska jag jobba lite innan jag går in i drift! Rockar baren hela helgen nu så kom gärna in och unna er något gott! Hoppas det blir tryck för nu har jag bemannat upp så vi ska kunna ösa som idioter! Funderar på att köra något roligt event lite improviserat sådär, ska snacka lite med folket på jobbet o bolla idéer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback