Hur gååre dåå?

Jovars. Sa ju för typ Jääättelänge sen att nu jävlar ska fläsket bort. Tog tag i det, tappa nåt kilo o sen tappa jag lusten istället.

Men nu sen 1,5 vecka tillbaka har jag gjort ett seriöst försök och det känns så bra! En av mina stammisar är typ hälsocoach och frågade mig om jag skulle vara intresserad av att kolla lite på hennes produkter och göra en kroppsscanning. Tog mig i kragen och gjorde det, visade sig att jag lite till min förvåning har ganska stor andel fett och inte så mycket muskler som jag inbillat mig. Hoppsan.

Har gått ner 2,5kg sen jag började i måndags och nästan 6 sen början av året. I den här farten kommer jag ju vara världens babe till bikinipremiären! :D

Det är ju inte lätt på något sätt o vis men det blir lättare för varje dag, jag tackar mitt jobb samtidigt som jag förbannar det. Jag har inte tid att äta och glömmer bort hungern, men samtidigt så har jag en miljon goda bakverk som ligger o hägrar när blodsockret gör sig påminnt!

Men såhär ser en vanlig dag ut:

6.30 vaknar jag och tar Allévos viktfiber med ett stort glas vatten, de sväller i magen så man inte blir så vrålhungrig.
7.00 Dricker en Herbalife Fomula 1-shake med vaniljsmak, 217kcal.
10.30 Äten en liten Herbalife mellanmålsbar med protein, 147kcal.
14.00 Dricker en shake till, 217kcal.
17.00 Äter nån grönsaksbit, 20-50kcal
19.00 Gustav kommer hem från jobbet och då äter jag oftast en sallad med mycket quorn för att få i mig extra protein. Ca 400 kcal.

Lediga dagar som idag tar jag en shake till frukost och några timmar senare värmer jag på en burk barnmat(haha dööbra), kryddar med lite salt, peppar och chili, dricker ett stort glas vatten till och sen gör jag om samma procedur 3-4h senare. Är jag hungrig på kvällen tar jag antingen en Herbalifeshake eller en vanlig proteinshake. Eftersom jag inte jobbar kan jag dra ner ganska hårt på kalorierna, på jobbet springer jag runt o har en miljon grejer i huvet och behöver få i mig energi.

Minst varannan dag gör jag något lite mer fysiskt än att bara springa runt på jobbet som en galning, igår var jag tex ute och gick i 1,5h. I Normaltakt bränner det typ 350kcal. Gött!

Åter till barnmat, man har ju hört en hel del om det så jag var ju tvungen att testa om det funkar, och ja det tycker jag. En Hipp grönsakslasagne från 8mån ger 136kcal. Med salt, peppar, chili och oregano så blir det hyffsat gott. Viktigt är att man sitter ner i lugn och ro, inte hetsar i sig hela burken och sen också dricker ett stort glas vatten till. Kan hålla mig mätt 2-4h på det beroende på vad jag gör.

Nu ska jag ta o göra mig snajsig så jag kan gå till Maria och leka med Leo! Packar ner en Hipp Pasta med tomat och Mozzarella 117kcal. Ska via jobbet o lägga in varubeställningen också så då blir det nog att unna sig en köpp kaffe också! Nomnomnom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback