Bekymmer

Jag har sån fruktansvärd hemlängtan, när jag slutat jobba, hur trött och sliten jag än är så har jag svårt att sätta mig på pendeln och åka hem. För det är ju inte riktigt hem jag kommer. Jag kommer till en lägenhet där alla mina prylar är, där min man och mina katter är, men det är inte riktigt riktigt. Jag är hemma i min lägenhet i Norrköping. I min gamla säng, i mitt gamla stora kök. I helgen ska vi ner och flyttstäda, slänga massor och få med det sista upp till Stockholm. Känns verkligen jobbigt, någon annan kommer att bo där, vi kommer aldrig att bo där mer. Trivdes verkligen, nära till jobbet, stan, mataffär... alla man känner!

Boendet nu ligger med en sån osäkerhet över sig, vi har kontrakt till sista augusti, med eventuell förlängning. Killen som äger lägenheten är nere i Grekland och jobbar över sommarn och ska eventuellt dra vidare till USA i höst, men det var inte rikigt klart och han skulle kolla i sommar om han trivs med jobbet och vill åka... annars kommer han hem och vi får flytta. Det gör ju att man inte kan bo in sig. Man fixar inte massor utan man låter det som inte behövs ligga kvar i flyttkartonger. Man gör inte mer personligt än att man har lite ljusstakar och prydnadskuddar, inga tavlor eller sånt, bara grejer som är lätta att ta bort och packa ner igen.

Har kollat på blocket men just nu ligger bara lägenheter som hyrs ut över sommaren ute, eller sånna med inflytt i juni/juli, fok har ingen framförhållning. Men vi gör nog som vi gjorde sist och lägger ut en egen annons med vad vi söker, det var så vi fick den här. I sista sekund! Blev med dubbla hyror så vi ligger på 14000 i hyra varje månad nu... kul... så vi hoppas att om vi måste flytta så ska vi undvika dubbla hyror igen! Sparkontot har fått sig en rejäl smäll av allt som har med flytten att göra!

Om nån vänlig själ har en lägenhet att erbjuda, hör av er:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback