Slut som människa

Vilken dag! Började i ultrarapid och jag började bäva för att nu faaan går det åt helvete, kommer bomma dagsbudgeten så in i bängen! Ringde gustav och sa att jag kommer hem tidigare... Hann lagom lägga på så bröt helvetet löst! Hade 5-6m kö i 4 timmar, sprang ut och håvade disk, slängde in i maskinen, fixa ett gäng latte, grilla mackor, bryggde kaffe, ut o plocka disk igen allt inom loppet av några minuter! Fy fan svetten lackades kan jag säga!

Till på köpet så, ja jag vet inte vad som hände men på nåt sätt jonglerade jag ofrivilligt med en bricka inne i disken som liksom studsade mot vattenslangen och verkligen drämdes in i tinningen på mig! Fick ett stort bultande märke och blev helt illamående, hjärnskakning?

När det för en stund blev lugnt sprang jag ut med båda diskbackarna och håvade in disk, nu snackar vi uppåt 30kg, under tiden hade kön byggts upp igen och vi slet som djur. Sen kom det. Frasen som får min puls att slå i taket och ilskan att spruta ut ur öronen. Frasen som en dag kommer leda till att jag plockar upp ett stort jävla uppläggningsfat och krossar mot käften på den som yttrar de förbjudna orden: Alltså ursäkta mig men kan ni ta o plocka undan lite disk eller, det ser förjävligt ut här! (med stockholmska blir det fanimej ännu värre)
TROR NI INTE ATT JAG SER DISKEN?! JAG HAR HAFT KÖ I TVÅ JÄVLA TIMMAR, JAG SPRINGER SOM EN JÄVLA KENYAN PÅ 100-METERSLOPP, JAG JOBBAR FAN HÅRDAST PÅ JORDEN! FOLK HAR VÄNTAT I TIO JÄVLA MINUTER PÅ ATT FÅ BESTÄLLA, JAG GÖR FEMTIOELVA SAKER SAMTIDIGT OCH JAG GÖR DET MED DET STÖRSTA JÄVLA LEENDET I LANDET, SKULLE JAG VARA GLADARE ELLER TREVLIGARE SKULLE JAG SITTA PÅ MENALSJUKHUS! DESSUTOM FINNS DET FLERA TOMMA BORD SÅ SÄTT ER NER OCH HÅLL KÄFTEN!
Men så säger man inte, man ler och säger med klämkäck röst; ja men självklart, vi måste bara beta av kön, ni förstår det har varit kö i flera timmar så vi försöker hinna med allt nu, många som är kaffesugna! Ville ni ha en bulle till kaffet?

Mina stammisar gamla som nya kommenterar typ jämt hur glad o trevlig jag alltid är, hur stressigt det än är, och jag är genuint glad och trevlig. Ända tills nån jävel påpekar disken när jag precis har sprungit arslet av mig och diskat som en idiot samtidigt som stora kannan står och spinner.

Sådärja, fick jag ur mig lite aggressioner! Snart hemma, ska laga nån sjukt god mat och dricka en jävla massa vin!


Kommentarer
Postat av: Vickan

Evve, din blogg är verkligen underhållande :) Fantastiskt bra du skriver...!! När jag läser påminns jag och saknar tiden att jobba med dig på forex. håller med jävla stockholmare, bättre här på östgötaslätten vettja!! ;) / Vickan

2012-06-17 @ 11:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback