Stockholmsbestyr

Så i helgen var det äntligen dags för att påbörja flytten till Stockholm! Det var med ganska blandade känslor, i fredags var jag på ett möte som jag trodde skulle lätta ångesten men gick bara därifrån ännu mer känsloskärrad. De senaste månaderna har varit så otroligt påfrestande, jag har inte vetat vart jag ska hamna eller något, trodde att jag skulle få reda på det nu, var superpepp inför mötet - som slutade i magplask. Jag vill inte gå in på detaljer för det är ytterst personligt men summa sumaro fick jag inte ut det jag ville från situationen och gick där ifrån med en klump i magen. Hela helgen har jag överanalyserat allt som sagts och jag har inte kunnat vara glad för att vi äntligen kommit in i vår nya lägenhet. Men nu stryker vi ett streck över det!

När vi kom upp till Stockholm i lördags åkte vi och hämtade lägenhetsnycklarna av föräldrarna till killen vi ska hyra av, underbara människor! Blev inbjudna på kaffe och satt och pratade i säkert en timme om allt mellan himmel och jord! Känns jättebra för då vet vi att vi kan vända oss till dem om det är något vi undrar över. Glada i hågen sladdade vi hem i SNÖN till vår nya lya, ungefär 2dm snöslask täckte innergården, jag försökte backa in vid entren och hade fullt upp med att inte backa in i en stor sten som låg där, klarade det galant, förutom att jag körde i med ena framhjulet istället. Smällde till som fan och bilen tvärdog. Fumlade runt och fick bilen på plats, men smällen hade fått en gubbe att kliva ut på balkongen och undersöka vad vi sysslade med sen vrålade med sån typisk dryg stockholmska(och som när man håller för näsan) HALLÅ NI KAN JU INTE STÅ PÅ GRÄSMATTAN FATTARN NI VÄL?!?!

Ja men hej på dig också, vi är era nya grannar, vad trevligt att vi fick sånt varmt välkomnande, ska bli supertrevligt att bo här!

Lite senare när vi gjorde husesyn och kollade soprum och allt sånt så såg vi flertalet lappar uppsatta, alla signerade med gubbens namn. Fy fan vilken jävla nolla. Lever för att klaga, och han bor i lägenheten brevid oss. KUL.

Menmen - to the PLUS SIDE! Vi bor ute vid Heron City, gångavstånd till IKEA, det finns otaliga stormarknader och liknande, döskönt! I lördags kväll åkte vi först till Ikea och köpte lite ljus och grejjer, sen drog vi på bio ute i Heron, vilket ställe! Påminde om de gigantiska galleriorna i Bangkok! ♥

Söndagen spenderades med en sjukt lång sovmorgon på vår fina luftmadrass, som vi sovit på stränderna i Italien på! Sen drog vi in på söder, drack Chemexbryggt kaffe på Johan&Nyström(de som rostar Espresso Houses kaffe), strosade runt i vårsolen och käkade en tidig middag på en indisk restaurang innan det var dags för mig att styra kosan mot Norrköping igen. Lämnade karln i Stockholm så nu är jag officiellt särbo:(

Nu är det ny vecka och nya tag, ska strax dra på mig förklädet än en gång och kötta mackor för kung och fosterland! Har saknat baren, jag älskar verkligen att tjöta med gästerna, spinna latte, merförsälja och bara ge alla en awsome upplevelse!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback