Välkommen APRIL!

Ååh, jag hatar april. Eller bara första april, idag luras folk, jag hatar att bli lurad! Kanske bäst att stanna inne. Men det kan jag ju inte! Månadsskifte betyder kontorstid för chefen! Ska maka mig bortåt jobbet snart, först ska hela stället inventeras och sen ska jag attestera löner, skicka in bokföring och massa sånt chefigt. Blir nog till att unna sig en stor kopp kaffe eller två. Kanske en liiiten kaka, men bara kanske. Jag är ju duktig faktiskt! Har unnat mig riktig frukost idag iaf, mitt älskade knäcke med ost o massa grönsaker, en skål yoghurt med müsli och en stor kopp Earl Grey. Har sagt till mig själv nu att jag får äta på helgerna, måttligt! Inga snaskerier! Riktig mat med lite mindre kolhydrater och kalorier, mycket grönsaker och vatten! Sen i veckorna lever jag det hårda livet med shakes och barnmat, vägde in mig på 66.8kg häromdan, 1.8kg ifrån den magiska gränsen jag vill över! Har varken haft tid eller lust till nån form av träning senaste veckan så om jag bara får lite fart på det kommer det säkert gå snabbare! Tror ni att jag kan lyckas med 65 innan vi kliver in med prylarna i vår nya lägenhet den 15'e? Är taggad!

Ja just ja, vi ska flytta om TVÅ VECKOR! Gaah. Helt sinnessjukt. Vi kommer ju inte bo där förens i maj men vi börjar köra upp prylar då, Gustav kommer väl bo där halvt om halvt på en madrass innan vi får upp soffan, sängarna ska ges bort o så ska vi knata bort till vår nya granne Ikea och skaffa en 160-säng istället. Sen har ju vi jordens arsenal av friluftsgrejer så det finns gott om liggunderlag och sovsäckar i nödfall!

Nej nu ska jag sminka mig lite så jag kommer iväg till jobbet, måste hem o fortsätta med packning och städning ikväll! Kul! In i kaklet sa jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback