Strange tides

Alltså idag har varit så skum.

Började med att jag åker från Stockholm, kommer upp på motorvägen och där går en random-brud i typ 20-års åldern o snackar i mobiltelefon som om hon vore på väg till bussen.

Stannade till för att köpa kaffe på Sillekrog norr om Nyköping, solen skiner så jag ställer mig på en parkeringsplats och kliver ur bilen och dricker mitt kaffe och kollar FB, då kommer en man i en skåpbil och kör jättesakta, jättenära och bara glor på mig, ställer bilen brevid min(helt tomt på parkeringen), kliver ur, glor lite till, går en sväng, hoppar in i bilen och kör iväg.

Behöver handla till jobbet så jag drra upp till Ica och på väg tillbaka står en man utanför Systembolaget och lägger världens brakare när jag är kanske 3m bakom, han vänder sig chokad runt och tittar sig om som att han undra vart fjärten tog vägen och sen muttrade han någonting. Jag höll andan när jag passerade. Kom fram till jobbet och utanför står en GIGANTISK man, ni vet American Biggest Looser kille, han tar några kipande andetag och lutar sig framåt mot vår trapp och jag tänker att shit nu får han en hjärtattack, hjärnan hinner skicka en signal till benen att rusa fram men i samma millisekund ser jag att han inte sträcker sig efter trappen utan nåt på marken... mödosamt plockar han upp en halvrökt cigg från en springa mellan kullerstenen, stoppar den i fickan och lunkar vidare.


VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback