Sovrumsbestyr

Nu när vi ska flytta och allt har vi bestämt oss för att gå ner en storlek i säng, jag har ju ändå gått ner 7 kg sen i januari så förhoppningsvis klarar vi oss på en 160. Något vi haft planer på länge och nu äntligen ska ta tag i är att göra vår egna sänggavel! Jag kan inte minnas sen hur länge tillbaka jag har velat ha en sådan men det är lite som en flickdröm... en del drömmer om bröllopsklänningar och barn, jag drömmer om sänggavlar! Sitter och plöjer igenom massvis med tygsidor för att hitta det perfekta tyget som ska användas, vill ha benvitt/champagne/ljusbeigt, men vet inte om vi ska ha ett mönstrat tyg, lite mer skimrigt, med eller utan knappar, massor av detaljer som ska funderas ut, men faan vad fint det kommer att bli! Här är en bild på hur vi tänker... fast mer fyrkantigt och enkelt.



En riktig inspiration är ju Wilhelminas sovrum, ni vet hon elaka i Ugly Betty, hittade dock bara en bild där man såg liiite av sänggaveln, men ni fattar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback