Påskfika


Massa goda muffinsar från Espresso House (så klart), perfekt att köpa en av varje sort och dela på fyra så får man massor av mumsbitar! Lyxigt värre! Vi har precis fått tillbaka de supergoda Citron&Vallmo-muffinsarna som vi slutade med i höstas, jag gillar verkligen inte citron i bakverk men de här muffinsarna är sååå goda! Supersaftiga och med en härlig klick vaniljsås i, nomnomnom! Vilken tur att det man äter i påsk räknas som noll-kalorier! När jag har slutat min diet där i juni nån gång så ska jag försöka mig på att baka en stor sockerkaka i samma stil! Tänker att man klickar ut små kluttar av vaniljsås i formen innan man kör in kakan i ugnen, borde funka?

Älskar verkligen bordet på bilden också, mormor har haft det i ett hörn med växter på sen jag kan minnas. Men nu när hon är sängliggandes har det blivit ett litet fikabord i sovrummet för hennes gäster! Typiskt 70-tal, träkonstruktion med mosaik, sådär modernt funkis!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback