När tålamodet spricker

Min älskade lilla Marzocco blev förbannad idag. Den smällde högt och sprutade ut ånga som en galen blåval. Inte kul.

Kristofer ringde från jobbet o ba: ööh du det är nåt som hänt med espressomaskinen... jag tror inte att det är så bra.

Blev en powerwalk dit, kolla läget, han hade stängt av den så jag tömde ur all ånga och provade att starta igång den igen, efter ett tag började tryckmätaren ticka... först långsamt och sen i en rasande fart. Man ska ha ingefär 1.5 bar i ångrören, max 1.8, när vår maskin nådde 2.2 (ungefär som när man är 12 meter under vattenytan, man får rätt ont i skallen då) så blev det en säkerhetsutlösning och allt bara sprutade, hade jag spunnit en mjölk så hade den nog varit klar på 4sekunder... Shit. Som sagt inte kul. Nu håller jag verkligen tummarna att allt ska vara löst inför helgen, vår viktigaste säljhelg i månaden! Blir till att kränga en jävla massa bryggkaffe annars!

Men jag tappar inte modet, ska ta o käka lite nu och fortsätta riva här hemma och sen är det nya tag imorgon, med min charmiga personlighet och bländande leende kan jag ju sälja konserverad gröt! Ingen kommer ens märka något! WuupWuup!


Så här ser en espressomaskin ut på insidan, mycket sladdar blir det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback