En natt på Ibiza, eller hur man lyckas med brun-utan-sol

Pigmentlös som jag är så har jag under årens lopp provat en hel uppsjö av olika b.u.s, jag älskar känslan av att vara sådär brun och fräsch som jag inte blir i solen. Min favorit är Åhlens egna, den kostar under hundringen och ger ett fint resultat!

Många jag känner hatar b.u.s. för att det blir fläckigt, luktar illa osv... men så här gör jag för bästa resultat! Tappar upp ett bad med varmt vatten och lite badsalt, använd inte nån duschcreme som ska återfukta eller sånt för då lägger sig det som en hinna på huden. När jag legat i vattnet ett tag och huden mjukats upp tar jag på mig skrubbvantar och går loss som en idiot, all död hud ska väck! Torra armbågar, knän och fotknölar ska skrubbas lite extra, brukar också passa på att raka diverse kroppsbehåring så man blir superlen! Efter badet får man skölja sig noga så att inga vålrester eller sånt finns kvar, torka sig och smörja in armbågar, knän, fotknölar och händer i bodylotion, använd gärna en riktigt fet kräm till händerna. Mitt största problem här är att jag har supertorra händer eftersom jag tvättar dem en miljon gånger varje dag och har massa kemikalier i disktrasorna vi använder, ser ut som en 90-åring! Hur som helst, låt lotionen gå in i huden ordentligt, vänta en 20 minuter innan du går på lotionen! Sen är det bara att ta rikligt med b.u.s. och massera in ordentligt i alla skrymslen och vrån, riktigt polera huden med krämen, ta karln till hjälp för att komma åt ryggen! Sen se till att skrubba rent händerna ordentligt, jag borstar med en nagelborste och massa tvål, efteråt tar jag en bomullstuss med kräm och duttar på ovansidan av händerna. Lätt som en plätt! Bred ut ett stort badlakan i sängen, sov och vakna upp brun o fräsch. Duscha av dig det överblivna och tvåla in försiktigt, då minimerar man risken för lukt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback