You asked for it

Halloweenfest hos Lindwall/Kraft är ju tradition som många(alla?) vet! Årets tema var karatefylla och mjo det tror jag vi lyckades bra med!
Förutom en härligt intoxicating bål hade jag även gjort jellyshots med hallon, båda måste varit succé för det fanns inte ett spår av något av det när vi vaknade upp dagen efter!
I virrvarret sprag jag och Gustav runt som de goda värdar vi är och tvångsmatade gästerna med shotsen, ingen slapp undan, det var bara att gapa stort och ta emot! Mumma var det också!

Kan slänga in receptet här: Koka typ 1-2dl vatten med ½-1 paket gelesocker ganska länge så det kokar ner och blir alldeles segt, häll ner upptinade hallon, tror jag hade typ 500g. Toppa med en halv flaska sprit. Sjud ihop och häll upp i en form, jag använde en avlång matlåda! Viktigt är att det får stelna i rumstemperatur! Rookiemisstag att köra in det i kylen, ajabaja då stelnar det inte som det ska och börjar smälta i rumstemp! Det här receptet hittade jag på själv när jag gjorde det men man kan använda allt möjligt att smaksätta med, eller använda färdig Jell-o som finns i div. affärer. Men det innehåller gelatin och det äter ju inte vi så därför körde jag gelésocker(finns bland vanligt socker i affären).

Typ halv två ringde det på dörren och utanför stod en stor och ståtlig vakt, tydligen tyckte grannarna att vi hade lite för roligt! Whaaat? Jaja, tecken på en bra fest om inte annat?!

Resten av kvällen är lite blurrigt, drog ner mot Hugos, jag orkade inte gå så Robin bar runt på mig. En jävla syn, en brandman som bar på en byggarbetare! Matchande hjälmar hade vi! Alla var fulla o glada o det är väl vad som räknas?

Nedan följer några av alla bilder som togs under kvällen, ganska hårt censurerat måste jag medge haha.




Köket var the place to be, undra på det med 4 liter starkbål...










Wtf?!



Uppmärksamma läsare kanske har noterat att jag, gustav och Anton var Village people, Ja iaf byggaren, polisen och indianen. Gustav var så sjukt sexig i mina tighta vita jeans, korta skinnjacka, knähöga mockastövlar och skinnhandskar med kedjor. Tur att vi har nästan samma storlek, jag hade hans skjorta som vi köpte på en marknad i Bangkok och hans vinterkängor. Asskön outfit att glida runt i, flanellskjorta o jeansshorts. Wuupwuup!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback