I'll admit - I'm an addict

Stördaste matberoendet har jag! KÅLSALLAD! Wtf?!

Nu vill jag inte att ni tror att jag menar nån blaskig pizzasallad som stått i en sunkig skål en vecka.


Så här gör jag, våga testa:
Skiva så mycket vitkål/spetskål som behövs
Häll över en dressing gjord på olivolja(ca 70%), äppelcidervinäger(ca 15%) och hallonbalsamicovinäger(ca 15%) blandat med italiensk kryddmix(har en sån stor burk man kan köpa på typ Willys)
Rosta pumpakärnor, solros- och semsamfrön i en torr varm panna, vänd ner dem i salladen och färdigt äre!
Supergott, lite syrligt av äppelcidervinägern och sött av hallonbalsamicon, kärnorna ger en härlig nötig smak som knastrar gott när man äter! Mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback