En ynka vecka

Sen sticker vi till paradiset!

Gustav sa igår när vi skulle sova att han ville att vi skulle ha mer tid till varandra, nu ses vi när vi äter kvällsmat typ. Men om en vecka så är det bara vi i tre härliga veckor fyllda av sol, värme, salta bad och äventyr!

Har suttit och småsneglat på inrikesflyg, utflykter, stränder och sånt nu när i haft lite lungt på jobbet, varje solbränd kund som kommer och växlar baht ger mig ett litet lyckorus!

Hade en kund inne på förmiddan som skulle åka ner imorn, vi pratade om allt mellan himmel och jord och jag sa att vi hade en plan att ta Phiphi - Koh Lanta - Koh Lipe, varpå han gav den bästa kommentaren:
Festa på Phiphi - Slappa på Lanta - Para sig på Lipe!

Haha, ja men vilken plan!

Hittade en jättefin bikini på New Yorker igår som jag föll pladask för men NEJ, jag ska köpa sånt där nere! Inga onödiga inköp nu! Måste kolla med fransförlängning bara, måste ju vara fräsch! Ska ta en sväng till solariet efter gymmet ikväll. Har kört 10 minuter lite här o var för att förbereda huden lite men har i stort sett ingen färg så jag ska nog ligga lite längre ikväll och ta en sväng i helgen också. Om det är något jag inte ser fram emot så är det första dagarna i solen när man bränner sönder sig. Kan lova att det bli 50+ i spf! Ska ta och köpa mig en snygg lite slokig hatt att ha på mig osm värsta moviestar också, annars kommer jag bränna hårbotten och det är fan inte ok. Det är ju fördelen när man är på cykelsemester, hjälmen skyddar rätt bra! Men jag vill ju inte gärna gå runt med cykelhjälm i Thailand:/
Oj nu kom jag på att jag måste leta fram alla mina solglasögon och välja ut vilka som ska med, jag vill inte ha en upprepning av Egypten 2009. Shit. Glömde solbrillor, på Arlanda höll jag på att köpa ett par men tänkte: äsch det lär ju finnas massor där nere. Sen när vi väl kommer ner är alla SKITFULA. Inte ok med fula solbrillor.

Kanske skulle provpacka i helgen. Har ju bara använt väskorna när vi varit o klättrat i Ågelsjön.

Kollade vädret i Bangkok, typ 28-35º Woho! Jeansshorts, korta klänningar och tunna linnen - here I come!
De lär få skjuta mig med bedövningspistol och slänga ombord mig på planet för att få mig att åka hem sen. Men förhoppningsvis har våren kommit igång ordentligt här hemma då, så man kan skippa vinterjackan! Ååh jag längtar efter klänningar och höga klackar!


 
På tal om ingenting!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback