Stormsteg

På lördag ska jag körar tjejvättern, det har gått så jävla fort! Tyvärr råkade min kära chef glömma detta och schemalägga mig så jag ska jobba i helgen... hoppas fan nån kan byta annars går jag under!

Körde ett riktigt bra pass igår, cyklade E22(!) till Söderköping i hård motvind men tröck på som fan ändå, gäller att lägga sig platt mot cykeln och arbeta från magen så kan man hålla sig närmre 27kmh ändå. Snurrade runt lite inne i stan och hamnade på en krog där vi käka falafel, mumsigt! Drog vidare mot Västra Husby i rasande fart, hade vinden i ryggen ett tag så då var det bara att lägga in tyngsta växeln och trampa i uppåt 35kmh. Efter att vi vänt av mot Norrköping hade vi en hård och jobbig sidvind och dessutom långa sega uppförsbackar. Fick sätta viljan och musklerna på prov, jobbade mycket med baksida lår som man kan med SPD-pedaler. Efter som man sitter fast i pedalen kan man dra upp benen och inte bara trampa framåt. Riktigt bra i uppförsbackar, man har ofta lite extra energi i den muskeln också eftersom man inte använder den så mycket när man bara ligger och pumpar raksträckor.

Jobbar till 17 idag så funderar på att köra samma sträcka eller dra till gymmet och ett spinnpass. Vi får se, hur som helst måste jag cykla, nån mil varje dag fram till lördag! Igår blev det 4.3 - asskönt!

Nu måste jag fan dra o jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback