Tisdagsbravader

Älskar mitt liv och mitt jobb, för det mesta. Allt har gått i 300kmh idag, det var bara att ösa ösa ösa, fullt med folk vid 19 när vi egentligen stänger... så jag lät det vara öppet och körde på! Putsade allt rostfritt, platstade in och fixade, låg skitbra till, fyllde upp lite muggar, torkade av alla ytor med desinefektion, diskade ur mjölkkannorna.... än så länge allt väl. Men sen kom den där biten där jag inte riktigt älskar mitt liv och mitt jobb. Hade precis diskat Frapinomaskinen och satt ihop den igen, vilket i sig är ett halvt helvete. Men nånting blev inte rätt... för helt plötsligt exploderade 5 liter frapinomjölk över HELA köket. Snopet. Kvart i tio kunde jag äntligen ta av mig mina nu genomsvettiga arbetskläder och knata hem. Bara för att komma på att telefonen ligger kvar vid kassan.

Lär sova som en stock inatt, Gustav med. Han är bäst, kom o hjälpte mig byta lampor, hade aldrig rett ut det själv. Sen fick han låna mitt ena förkläde så vi kunde städa upp frapinon ihop. Tänk vilken kille♥

Han lär aldrig komma efter stängning igen...haha.

Imorgon vänder veckan! Jag och Ann-Catrine ska ösa som aldrig förr!

Kom in och käka en Ceasarsallad med räkor imorn vettja, det är dööögott som vi säger i Östergötland!

Pusspuss!



Åååh tänk om man fick sitta i kvällskolen på Arlanda och dricka Zinfandel i väntan på flyg mot Thailand...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback