Livet bakom kaffebaren - the beginning

Efter att brutalt blivit väckt av mitt alarm 05.20 imorse började jag mitt nya liv. Livet bakom kaffebaren. Och vilket liv sen! Har nog maximalt suttit ner i 15min, och det var när jag kastade i mig en räksallad - med handskalade räkor, woopwoop^^ Ett fett skäl att välja lunch på Espresso House. Speciellt eftersom det inte var jag som skalat dem!

Har lärt mig kassan, ovant med touchscreen och att inte kontrollera korten, blev att jag omedvetet bad om att få kolla kundens kort ett par tre gånger. Blev lite merförsäljning i form av att jag slog in stor Cappuccino istället för liten, kunden gästen skrattade mest för att jag hade frågat säkert 3 gånger att det var en liten han skulle ha haha:D Har vågat mig på espressomaskinen några gånger, men inte serverat nån kund av det jag gjort haha, eller JO en extra shot gjorde jag faktiskt! Imorgon blir det säkert mer, jag fegade lite idag och gick diskrunda istället, var rena raketen i disken om jag får säga det själv!

Dagens smakprov: Frappino med dubbel espresso! WOHO! Åååh så gooott! Supersött men precis vad jag behövde när jag gick av mitt något förlängda pass, koffein och socker, mumma! Hade hur kul som helst så märkte inte ens att jag slutade, och när jag gjorde det tog jag några kunder till! Skitkul!

Imorgon börjar jag sent och jobbar till stängning, ska passa på att träna innan! Nu jävlar! Måste leta fram stegmätaren, kan man komma upp i forna glorydays och ligga på 15000 steg om dan? Mjaaa, vi satsar nog lite lägre och börjar på 10000!

Nej nu MÅSTE jag sova. Slocknade som ett ljus på bussen imorse, har lite sömn att ta igen från helgen - som jag för övrigt ska försöka blogga om snarast, har massa bilder för alla som inte redan sett dem på diverse statusuppdateringar på FB;)

Pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback