Funderingar

Plöjer mig igenom min nya chefbok, den är lite lätt skrämmande och deprimerande. Men samtidigt säter den igång massa tankeverksamhet, hur man ska förhålla sig, vad man ska säga, hur man ska kommunicera.

Platschefen i Linköping visade mig hur man ser statistik och sånt idag, det gav mig också massa huvudbry. På bussen hem satt jag med näsan i boken samtidigt som en annan del av hjärnan arbetade febrilt med frågor som snurrade runt. Hur ska jag börja, vad behövs göras, funkar det här, jag kanske skulle prova att göra såhär. I samma veva som jag läser om att nya chefer ofta gör misstaget att försöka revolutionera för mycket. Splittrad.

Jag ska skriva av mig, en vision, hur jag ska leda mitt lilla gäng till stordåd! Men av självklara skäl blir det ett ytterst hemligt dokument sparat på min hårddisk. Vi får se om några månader hur det har tagit sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback