No time to waste

Hade en riktigt bra dag igår, uppe med tuppen, frulle till ett avsnitt Greek, 45min intensivspinning, 45 gym mage/armar/bröst, 10 min på löpbandet som avrundning. Kände mig superduktig när det brände i muskler och lungor så jag unnade mig en kvart i bastun med hårinpackning och bara ljudet från bastuaggregatet efteråt. HUr skönt som helst! Bara ligga och slappna av, andas och ha det bra!

Zion satt och viftade på svansen när jag kom hem så då drog vi ut på en timmes solskenspromenad, man blir så lycklig när solen lyser sådär härligt gult, endorfinerna pumpade fortfarande från träningen så jag kände mig nästan lite lullig! Zion studsade runt och såg hur nöjd ut som helst, en tant gick förbi och utbrast: Åh vilken vacker hund du har! Hallå jag vet!:D

Blev storstädning här hemma efterråt, känns skönt! Tvättade golv och plockade ner grejjer i källaren, slängde massa insamling, gick till Konsum med panten, gjorde rent ugnen - något jag inte lär göra igen inom en snar framtid! Shit råkade andas in lite av ångorna när jag stod o fejade, höll andan när jag sprutade i ugnen men sen gick jag till vasken för att skölja av händerna och råkade dra ett pytteandetag, *tjoff* som nån sprutat in frätande syra i halsen på mig - inte OK. Hade typ hjärtklappning och svidningar i lungorna i flera timmar efteråt!

Till mörkrets inbrott tittade Frida och Peder in, vi käkade tacos, skrattade åt dråpliga semesterhistorier, såg på film och mumsade glass med fruktsallad och hemgjord chokladsås!







Även Gittan med dotter tittade in en snabbis mitt i natta! De var ute med hund +bonushund och tittade in för att hämta upp lite kläder, sånt som jag köpt och aldrig använt, kläder jag inte använder o sådär, känns kul att nån annan kan få användning av det. Om ni har saker ni tröttnat på så ge dem vidare, ofta sliter man ju inte kläderna så mycket innan man tröttnat på dem, och för nån som har det lite tight med pengar så är ju nygamla kläder hur bra som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback