Work it - faster stronger

Blev 10 min crosstrainer följt av 20 min löpband igår, sen körde jag lower back, mage och bicep. Käka soppa, en halv proteinshake och lite finncrisp med keso till kvällsmat. Nu ska här rippas! Dagens frukost var en tallrik grönsaker, två stekta ägg och lite majonäs. Kaffe på det som vanligt, har en banan till mellanmål, lunch blir nog proteinshake och wasa sportknäcke med ost och grönsaker.

Ikväll käkar jag på jobbet så då blir det säkert feta mackor från Sandys, får se om jag kan låta bli och käka nån soppa när jag kommer hem istället. Men de är ju för jävla goda... om inte annat kan man ju spara mackan till lunch imorn. Jag vill ju helst dra ner kalorierna på sista måltiden för den ligger ju bara o jäser över natten, så lätt om man fuskat med maten på dagen att man äter för mycket på kvällen, så bättre att äta ordentligt till frukost och lunch och sen hålla igen på kvällsmaten. Måste boosta upp med protein nu, har nästan slutat äta fisk så går ju miste om en del protein där, men jag har ju mina shakear. Igår tog jag blåbärsshake och hällde i lite tinade hallon. Mmmmmmmmmmmmmmmumma.


Använder Fairings Complete Protein-3, den är gjord för att efterlikna modersmjölk i proteinsammansättningen, på så sätt tar vi mer effektivt upp proteinet. Den är jättelättblandad och jag behöver inte ens ha gallret i shakern, smakar bra, även om man är lite less på den efter en cykelsemester! Blåbär och choklad har jag hemma, men jag tror det finns jordgubb och vaniljsmak också. Och som sagt man kan ju köra i lite färska/upptinade bär - se bara till att de inte är sockrade! Så får man lite extra smak! Man kan ju köra ner lite frusna bär och is i mixern och blanda ut i sin shake så smakar det som milkshake, underbart på sommaren!


Ska ta och ladda upp mitt lilla apotek nu i dagarna, blir nya Omega-3, hår&nagelstärkare, fylla på med protein och sen tänkte jag prova sånna tabletter med karoten som ska hjälpa till med solbrännan. Jag tar all hjälp jag kan få på den fronten!
Peder trodde inte på att sånna funka så för att motbevisa sin polare som trodde på det tröck han i sig en veckas förbrukning på en gång, dagen efter var han helt orange haha! Jag tänkte köra rekomenderad dos faktiskt... orange är inte riktigt min kopp te!

Veckans träning:
- Halvmil på cykeln framför tv'n ikväll.
- Spinning+Core och kanske lite till imorgon
- Kondition + gym torsdag
- Skogspromenad med Zion på lördag
- Kondition + gym söndag kväll, avrundat med bastu!
Låter som en bra plan!




Kommentarer
Postat av: ANNE

tycker du ska äta den goda mackan!

Postat av: Emma

Det tycker jag absolut du ska göra :) Clinique kanske funkar skitbra för dig visserligen, men på mig ar det skit. Jag har en kompis som var på hudkonsultation hos en "oberoende" hudterapeut, hon sa att Clinique innehåller nån olja och massa mineraler som inte är bra för huden. Trött man blir när när man hör sånt, Clinique är ju ett välkänt, dyrt, märke, det borde ju ha hög kvalitet. Snart åker ni till Thailand, woho, jag är avundsjuk!

2011-02-23 @ 08:05:41
URL: http://emmaandersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback