Watch out for the baboons

Fick ett hysteriskt roligt mail av min kära chef när hon var på tjänsteresa i Sydafrika, varje år åker alla chefer och andra högt uppsatta någonstans i världen på utbildning och sånt. Har bytt ut namnet på vår ägare till Göran, så han inte kommer o säger att jag hängt ut honom i min blogg haha:)

Subject: Måste berätta dagens händelse!!

Vet ni!!! Idag när vi stannade för att äta mat på en restaurang på

andra sidan halvön så berättar de om "Babons" alltså bambian. De 
har stora problem med att de kommer in i hus o häller ut alla shampoo 
flaskor o slår sönder saker mm, de lever nämligen fritt i Bergen 
här.

Så vad tror ni händer när vi äter?? Jo kyparen kommer ut, skriker "

close the windows" vilket vi givetvis inte hinner och en stor Bambian 
Hanne kommer in på våra dukade matbord och snor mat och är aggresiv 
( det är inga små eller trevliga djur"...alla blev skräckslagna men 
han hoppa ut igen.

Vi stänger fönster, och har ett litet takfönster öppet på c:à 30

cm, vad händer då? JO han kommer tillbaka öppnar fönstret o hoppar 
in på Görans bord, skriker och gör anfall mot oss. En jägare kommer 
som har bedövningspistol men missar. Bambianen springer in genom 
svängdörrarna in i köket, river typ allt och hoppar ut genom 
serveringsluckan, springer tillbaka in till oss där 70 personer 
skriker vill ut men kommer ingenstans, han drar ner duken och 
desserterna, snor en smörgås o en servett springer ut o försvinner 
till skogs!

Han var c:a 110 cm hög och aggresiv som fan....

Det var en udda upplevelse som jag hoppas slippa i framtiden, men på 
nåt konstigt sätt så kunde jag ta 3 kort på allt så ni ska få se 
när jag kommer hem.

Jag hade bara en tanke : helvete jag är inte vaccinerad....:))


Puss o kram C



Det här är inte korten hon tog för de har jag inte sett än, men om ni undrar hur en babian ser ut, sorry C det heter inte bambian;)



Kommentarer
Postat av: Cissi

kanske VET att det inte heter bambian...men eftersom Iphone stavar i sin egna lilla värld så blev d så! Ville bara klargöra att jag inte är analfabet...:)

// C

2011-02-10 @ 18:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback