Hjärterum & stjärterum

Hemma hos oss är det alltid fullt pådrag vid läggdags. Giza sovar hela dagarna och får världens energikick när hon märker att vi ska sova - flyger runt i hela lägenheten och välter saker, Zion springer runt benen på oss när vi borstar tänderna och går fram och tillbaka till sovrummet för att fylla vattenflaskor o sånt, Lupin sitter vid balkongdörren och skriker att han vill gå ut.

Men så fort vi väl lagt oss kommer alla tre smygandes, Zion försöker få plats mellan mig och Gustav. Lupin försöker smita upp till mig utan att hunden ser det och Giza visar ingen hänsyn utan spatserar lite som hon själv vill över både oss och hunden. Samma veva varje kväll. Jättemysigt.

Inatt vaknade jag av att jag låg helt konstigt med huvudet nedanför kudden, så skulle lägga mig till rätta. Men kudden var hård o knölig... och rörde på sig... wtf? i mitt halvt groggia tillstång tände jag lampan. Minsnn ja, där låg två katter och hade det kungligt. Jaja, bara o ta en annan kudde då. Bry er inte om lilla mig...

Imorse när Gustav gått upp var Zion snabb med att ta hans plats i sängen och trycka sig nära mig, myspys, låg lite sked och klia honom på nosen. Han är för söt, ligger med huvudet på kudden och benen spretar åt alla håll!

Nu ligger hunden under skrivbordsstolen, Lupin på skrivbordet och Giza är försvunnen. Lugn och ro iaf. Det var ett jävla pådrag här för 20 minuter sen. Satt bara o vänta på att något skulle åka i golvet!

Det är för underbart med lite lurviga kärleksgos!


Såhär mysigt hade kissarna på min dunkudde inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback