Greetings from Soupville

Sådärja, då var man igång på riktigt. Fan vad bra!

Blev en långpromenad med Zion istället för gymmet imorse, Frida behövde sova ut och Zion är tjock så jag tyckte att det var bättre att han fick röra på sig ordentligt, jag hade ju best gått på bandet på gymmet ändå!

Än då länge är jag uppe i 250-300kcal idag. Blir väl ungefär lika mycket till, har ju "råd" med lite extra eftersom jag ändå tränar en del. Är man kontorsråtta och bara sitter i soffan ledig tid så skulle man väl ligga straxt under 500kcal på en heldag.

Kör varannandag nu, dags att gå in för det ordentligt! Viktigt är att man inte tar igen sig de dagar man äter utan försöker hålla sig på 2000-2500kcal nyttig mat. Sitter man och vräker i sig chips och pizza för att man "får" äta den dagen så förstörs ju hela poängen. Tanken är att man på veckobasis ligger efter i sitt kaloriintag och på så sätt går ner i vikt, man håller en jämnare förbränning när man äter varannan dag eftersom kroppen inte ställer in sig på svält som den gör om man kör lågkalori varje dag. Har 16 dagar på mig att fräscha upp mig lite för stranden så det kommer bli att träna hårt och hålla koll på allt som går in i munnen!
De dagar jag äter kommer jag att köra mycket grönsaker och protein, de dagar jag dietar blir det soppa, keso och magra grönsaker. Har ju testat detta förut och vet att det funkar! Känns bra!

Nu har jag ätit min lunch, champinjonsoppa och två finncrisp med vardera 2 tsk minikeso på, hunden ska få kissa lite sen är det tillbaka till jobbet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback