Getting closer every day now!

Har ringt o kollat vaccinering med Medicinskt Centrum, ska köra hepatit bara, känns som det är där största risken ligger.

Johanna varnade mig för att äta kyckling också... mjaaa det ska väl inte vara några problem att avstå sa jag. Du vet vi är ju faktiskt vegetarianer. Men vadå, ÄTER NI INTE KYCKLING?!?!
-Nej, och speciellt inte i thailand. Kanske skulle göra det nere på Zanzibar utanför Tanzania. En jag jobbade med på Skavsta var där på semester förra vintern, en dag gick de in på en mysig liten restaurang och skulle äta, det enda med kött var kyckling så de frågade om den var färsk o sådär. Jaja, självklart - no salmonella! Okej så de beställer in varsin kycklingrätt, varpå servitrisen försvinner bakom en skranglig dörr längst bak i skjulet som utgör restaurangen, minuter senare hör det ljudet av panikslagna höns, och något de bara kan tolka som att någon just halshuggit de tidigare nämnda hönsen!
Men maten smakade bra, efter maten frågade de om det verkligen var som de misstänkte. Jodå, de hade ingen elektrisitet så det fanns ingen kyl, därför hade de levande höns på gården som de slog ihjäl när gästerna ville ha mat! Maten tillagades över öppen eld.
Fatta tufft! Det är ju bra djurhållning iaf, där går hönsen och sprätter och har det bra, ingen stress - förutom när de ska fångas in o slaktas;) Ganska långt ifrån hur vi får vår kyckling i sverige... blä.

Jaja, måste beställa hem lite Hawaiian Tropic, har ett läppglans med spf25, men säkrast att ha några stycken med sig för de är ju så lätta att tappa bort! Vet faktiskt inte var mitt är...hmm. Om det är något jag måste skydda så är det mina läppar, får jämt massa blåsor av solen när vi är utomlands, inte ok! Klara mig rätt bra nu senast, såg mest ut som jag förstorat överläppen, i Italien blev det ju sår av det, såg apäcklig ut! Usch! Man vill ju vara snygg på sina semesterbilder!

Har ju tänkt göra ögonfransförlängning så man ser lite naturligt sminkad ut, en gammal bekant som sticker till Thailand nu om några dar bara hade fixat det nu såg jag, skitsnyggt! Man får långa svarta uppåtböjda fransar, schnyggt! Håller i typ 3-4 veckor så förhoppningsvis hinner vi komma hem innan de faller av:D

Saker som ska inhandlas:

  • Solskyddsfaktor 50, kan tydligen va svårt att få tag i där nere
  • Engångsförpackningar med djupåterfuktande ansiktsmask, de är platta och tar ingen plats, jättebra om man haft en hård dag i solen att ge huden en rejäl klunk vatten typ!
  • Samma sak med hårinpackning, kan man slänga längs vägen, håret lär ju slitas en del av all sol och salta bad
  • Magsjuketabletter, antiseptiska våtservetter

Sen hundra saker till säkert. Börjar kännas nu! Wiie! Tur att vi redan har våra backpacks, är bara rädd att de blir för små, ska ju köpa sjukt mycket har jag bestämt:D Håller stenkoll på baht-kursen nu och är glatt entusiastisk att den ska sjunka lite till så vi kan köpa på oss första rundan! Blir nog runt 8.000 i kontanter och 4-5.000 på Global Cash kortet! Bästa kortet ever, kostar bara 2 USD att ta ut utomlands, typ 15 kr, mitt vanliga kostar 1% minst 40kr. Inte ok! Och nu är kursen sjuuukt bra på dollar, men det kan bli bättre! :D
Klicka här för att läsa mer om det!

Jaja nu ska jag sminka mig och dra till jobbet, duty calls! Hoppas dagen blir lika bra som gårdagen! Känns bra!


Snart sticker vi♥

Kommentarer
Postat av: Emil

Hej!



Inga problem att få tag i solskyddsfaktor 50 där nereen det är faktiskt billigare i Sverige. Annars tycker jag största fällan är att ta med gör mycket grejor ner. Räkna med min 23 grader på natt/kväll och ca 33 på dagarna. Vi hade i slutet av mars ca 30 grader vid 20 på kvällen.



/Emil

2011-02-10 @ 21:54:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback