En stilstudie: Canaan Dog

Rasen kommer ursprungligen från den Israeliska vildmarken, Kanaans Land och lever vilt i öknen. Men det hindrar inte en liten individ uppkallad efter Sion att älska SNÖ!


Chancos Zion
Enjoy.


Redo för avfärd med täcke på sig!


Åååh titta snö!


Hjälp, hundens ben försvann!


Busig hund! Tur att morsan är välutrustad med midjebälte och rejäla stövlar!
Notera munkorgen som hänger i bältet - utifallatt...




Happiedoggie!




Åååh så skönt med snö!
Som att duscha ungefär!


Shake'n'bake baby!
- Ricky Balboa.


Vaaar är Zion...?


Tittut lilla grisen!


Lite snö i skägget är manligt!


Ner i plurret bah!


Helnöjd!


Morsan skulle ju också få plöja lite snö!



Även om han är ett litet monster är han bra urgullig! Superkul att få springa runt och hoppa i snödrivor!

Blev fika i Frida och Peders stuga efter promenaden, försökte få honom att stanna i hallen då. Det gick väl sådär kan man säga. Jaja, han var ju snäll iaf. Peder höll alla lemmar innanför soffkanten i rädsla för att bli uppäten, men Frida gav Zion en näst intill tom glassbytta att mumsa på så Peder klarade livhanken. Värre var det med glassbyttan.
Åt supergoda pepparkakor som Frida bakat enligt mormor-recept. Ni vet så som riktiga mormorar gör! Såå goda! Med färsk ingefära och massa goda kryddor! Fick med mig några hem som jag ska mumsa i mig lite senare, hur gott som helst!

Skönt att umgås med Frida lite, hinner ju inte nu när hon fått nytt jobb o sådär. Men hon får en verkligen på bra humör, har haft minst sagt ett par motgångar denna vecka så modet börja svikta, men hon rädda mig från fördärvet. Nu känns det faktiskt riktigt bra! Är redo för en ny vecka med nya utmaningar, men först blir det kvalitétstid med min käresta!

Ur mina(okej G's men vi har dem vid datorn så jag får låna dem) Kos Porta Pro dundrar just nu Fireworks med Katy Perry. Finns bara en sak att säga: ♥

Bra avrundning på veckan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback