Badrumsfavoriter!

Först ut är Franck Provost balsam som gör mitt hår supermjukt och lätt att reda ut, inget trassel alls, och med mitt långa hår är det prio ett! Dessutom säljs det o stor flaska med pump som räcker superlänge!

 

Torrschampo är ett måste eftersom mitt hår blir flottigt och platt efter en dag, har provat det ena och det sjunde och nu hittat en favorit! Har sett att den är en storfavorit runt om i världen men inte hittat den i Sverige förut, nu ramla jag över den på Rusta för 39.- Min tidigare favorit var Lee Stafford och det är en mindre flaska för mer än dubbla pengarna. Så den här från Batiste är kung! Finns även att beställa från Asos!

Hur man använder torrschampo: Jag brukar sätta upp håret så att rötterna blottas, dra på ett lager så håret får en vit hinna, låt sitta några minuter (medan man äter frukost eller bloggar t.ex.) sen ruffsar jag igenom med fingrarna så att överflödigt pulver försvinner. Om jag ska ha håret nedsläppt så gör jag likadant men när jag släpper ner håret så sprayar jag lite längst bak på huvet också. Lätt att glömma och då går man runt o ser nyvaken ut bakifrån!

 

Elnett Spray, behöver ingen vidare introduktion. Jag gillar kladdigt spray som ger håret lite struktur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback