Morgonpasset avklarat

Känns bra! Blev en timme på gymmet igårkväll, körde en snabb uppvärmning på bandet och sen satsa jag järnet på överkroppen. Var ju ett par tuffa killar som var vid maskinerna brevid mig så jag kunde ju inte gärna köra på min normala nivå så jag drog i lite extra vilket resulterade i visst stånkande och stönande från min sida. Och en jävla bra baksmälla. Eller träningsvärk som noobs kallar det. Körde även lite benpress som gav sig till känna nu på morgonen när vi skulle jobba uppförsbacke på spinningen! Vilken dunderrumpa jag kommer att få!

På tal om uppförsbacken så kom instruktören fram till mig och ba: Kääämpaa! JAAAA! Såja! Kom igen du är staaark! Lite till! Du vill ha mer, du kan meeer!
Sen vred hon helt sonika upp min redan mördartunga belastning till typ 2000 och det kändes som jag försökte trampa mig ur stelnad betong. Taaack.
Sen på coren så var hon på mig igen och skrek åt mig att pressa liiite mer, träningsvärken i magen sved och skrek när jag försökte komma lite högre upp i övningarna. Skööönt!


Åh nu vill jag träna mer! Man får ju upp flåset och bli assvettig på spinningen, men så går ju pulsen ner på coren och man fokuserar ju bara på styrkeövningar så man får ju nya tag i springmusklerna. Men jag mitt arsel plockade ju ut mina vanliga skor och la bara ner cykelskorna så jag kunde ju inte köra ett till konditionspass utan fick traska hem. Kanske skulle sätta mig på träningscykeln till ett avsnitt Gossip Girl innan det är dags för frukost. Men jag vill springa ju! Hur som helst så är jag stolt över mig själv! Ska fanimej köra spinnpasset varje onsdag! Asskönt! Jobbigt att ta sig ur sängen men annars vare lungt!

Nu har Lupin krupit in i en plastpåse här på skrivbordet brevid mig och ligger och spinner. Skön kille. Nej Gossip Girl var det! Woho!



Längtar efter cyklingen!
Hur ska jag överleva sommaren utan cykeläventyr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback