Evelinas heta fiskfärs

Tänkte dela med mig av mitt nya favoritrecept på torsk som jag knåpade ihop för nån vecka sen och nu äter konstant! En sån här portion äter jag själv till lunch och står mig på riktigt länge, dessutom är detta king om man inte gillar fisk men vill få i sig magert protein!

Först köper jag ett fruset 400g paket torsk som jag låter ligga framme och tina över natten. På morgonen tar jag en stor teflonpanna och hettar upp, lägger i fisken och steker utan tillsatt fett några minuter på varje sida. Efter ett tag kan man börja "hacka" fisken med stekspaden så det blir mindre bitar, precis som köttfärs. 1-2 tsk chiliflingor anvädner jag minst, sen om jag har tar jag 0.25 pkt av Santa Marias tacomix för fisk, annars har jag i lite mynta, gurkmeja, salt, peppar eller något i den stilen, starkt och fräscht. Rör runt och sen toppar jag med att pressa ½ citron över alltihop och kokar upp så vätskan dunstar. Hur jävla enkalt som helst! Massa nyttigt och massa gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback