Pengarna ska rulla

Under rådande omständigheter är jag nöjd. Fick en ökning på 3.4%, men nu är det så att eftersom vi är ganska nya som bank så ligger vi långt efter de stora bankerna i lönesättning, skulle jag jobba på tex Nordea skulle jag ha ungefär 4-5000 mer i lön. Men vi får se vad som händer nästa lönerevision. Haha, drömma kan man ju med Handels som fackförbund istället för Bank&Finans.

Men jag är glad, i oktober får jag min löneökning retroaktivt sen i januari så det blir en fet klumpsumma som trillar in på kontot, lagom för att unna sig en ny vinterjacka från Nelly.com, köpa lite fina julklappar och fixa med mammas 60-års present! Hon kommer bli överlycklig!

Jani, snart är det dags att gå o jobba igen, måste ut en promenad med Zion först och fixa nylle lite. Jobbajobbajobba. Men som sagt pengarna ska rulla. Jag har sån sjuk arbetsmoral föresten, igårnatt drömde jag att jag ringde och sjukanmälde mig fast jag inte var sjuk, och när jag vaknade hade jag värsta ångesten över det. Berättade det för min chef, varpå hon helt vänligt sa: du är ju dum i huvet!
Har jag sagt att jag inte varit sjuk sen oktober förra året? Skulle dock behöva lite sjukdagar så jag kan sitta och plugga teori i lugn och ro. Fast nä, man blir ju jättefattig då!

Nehe, nu blir det morgonpromenad med hunden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback