Choices to be made

Det är så svårt, mycket händer här i livet nu, mycket jag vill göra, mycket jag är rädd för att göra och mycket jag måste göra. Måste ju rösta, tror jag bestämt mig, iaf i riksdagsvalet, komunvalet måste jag sätta mig in mer i... usch.
Jag måste ta tag i körkortet, men det är från och med måndag, då blir det råplugg! Jag kan inte koncentrera mig nu och vill inte sitta med det.

Jag vill göra något nytt i livet, men jag är ju mitt i karriären på jobbet, jag vill vara kvar där ett tag så jag har en stabil grund att gå vidare med. Men jag orkar inte vänta, jag vill att något nytt och spännande ska hända nu! Men igår kändes jobbet nytt och fräscht, det var jättekul att serva kunder och jag var på topp, och gudarna ska veta hur mycket pengar jag drog in till Rädda Barnen! "Ja då får du 78,5 tillbaka, vill du inte ha 50-öringen så har Rädda Barnen en bössa där" - Vilket resulterade i att i stort sett alla slängde ner sina 50-öringar och ibland några kronor extra, det blir ju ändå pengar! Uppmanar alla att gå till insamlingsbössor med sina 50-öringar istället för att växla in dem! Snart är de ogiltiga vet ni!

Sen är det ju det där med framtiden, design och inredning är ju vad jag i grund och botten vill syssla med, alla tjatar om att jag är så smart att jag borde plugga, något akademiskt såklart... men min konstnärliga sida lockar mig mer. Men jag kanske borde plugga? Victoria har ju pluggat ekonomi och nu jobbar hon på ett jättestort företag som nåt hot-shot, direkt efter skolan, och inte nog med det, hon får gå på ost och vin-provning med jobbet! Bah! Det vill jag med!

Allt går bara runt i skallen och jag känner mig handlingsförlamad, vad ska man göra med sitt liv, det känns som att om jag inte kommer på något snart så kommer det vara för sent.
I söndags pratade jag och G om det, och han sa precis samma sak, ibland känns det som vi är samma person med samma tankar. Men vi är båda högpresterare med höga krav på oss själva. Det är väl därför vi passar så bra ihop:P

Snart dags för jobb, sen ska vi åka o storhandla med cyklarna. Vuxna som vi är. Imorgon är det fredag och det blir storstädning till kvällsunderhållning och på lördag... då blir det liv i luckan, gissa vem som kommer hem?:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback