Baklust

MMmmm!

Jag har varit så sjukt sugen på att baka den senaste tiden, så nu tog jag vara på att Maria blivit mamma och passade på att baka ett gäng bullar! Man kan ju inte bara baka saker helt utan anledning!

 

Använder mig av receptet i Bonniers Stora Kokbok, ni vet den som alla har, eller bör ha! Men geggan jag har i bullarna är en blandning av smör, ljus sirap, socker, kanel och kardemumma. Brukar ibland riva ner mandelmassa som sötning men nu skulle ju Martin äta och han är ju nötallergiker så ville inte göra Leo faderslös.

Vill man festa till det till ett barnkalas eller så så kan man ju färga mandelmassan med lite karamellfärg!


Kommentarer
Postat av: Maria

De var sååå mumsiga, tack :)

2010-09-24 @ 10:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback