It's friday bitch

Har varit ute på morgonpromenad med Zion, diskat och fejjat, nu sitter jag med min eviga äggfrukost, mumma! Åt inga ägg igår så ni kan ju gissa om jag har haft abstinens!

Jahaja, svinkallt ute förstås. Längtar tills man får börja julpynta, känns som det är dags snart. När jag cyklade hem från jobbet straxt efter 19 igår var det ju hur mörkt som helst ute, tänk vad lite julbelysning skulle göra! Iår ska jag fan baka som ett as, det sa jag förra året också men blev inte riktigt av. Julstressen ni vet. Men iår ska ni få se på fan! Det ska bli pepparkakshus, kakor, bröd och godis i alla dess former! Kanske skulle sno Vickan och Eriks idé med en liten glögg-soaré! Det var ju supermysigt, speciellt när typ alla hade gått och vi i den sista tappra skaran bada bastu och bubbelpool. Okej nu har ju inte vi nån bastu eller bubbelbadkar, men vi har ett vanligt litet badkar man kan trängas i haha! Man kan ju ha som vi hade i påskas med en utvald skara och lite knytkalas annars... ååh så myspys! Haha gud vad hemsk jag är, det är mitten av oktober och jag sitter och fantiserar mig bort till mörka decemberdagar!

Men shit åh! Nu fick jag värsta bilden i huvudet hur jag vill ha julgardiner i köket! Typ vita raka i linne med en broderad grå lagerkrans på med våra initsialer i, typ som ett monogram. Asså fattar ni hur fränt eller? Ska nog fila på den idén lite... kan man ju göra några fina kuddar att ha i sovrummet eller soffan också, shit jag är sånt snille!

Vilket sidospår det här blev, menmen inredning är ju det bästa som finns! Typ som skor! Längtar tills vi hittar en trevlig lägenhet eller gammalt kråkslott som vi kan förvandla från topp till tå, låg i badet för ett tag sen och diskuterade livet och kom fram till att vi kan ju börja kolla lite o sådär även om vi inte aktivt söker något nytt nu, men skulle rätt objekt dyka upp så får vi se vad vi gör! Man vill ju inte binda upp sig än, vi vill ju ut och resa massor och sånt först, men sen är det nog dags, vi har ju stått ut med varandra i snart 4 år så vi borde klara av att köpa något ihop haha! Shit vi är påväg att bli så vuxna! Snart har jag körkort, förhoppningsvis vill säga, då skaffar vi bil, Gustav sitter och väntar på svar på en chefstjänst han sökt som han ligger väldigt bra till att få, jag håller på med lite på mitt eget håll för att se vad som kan hända för min karriär. Så allt bara rullar på. Hade möte med min chef igår där vi stämde av lite hur jag känner och jag förklarade att jag måste få mer stimulans i arbetet, vi får se hur det utvecklar sig den kommande veckan.

Jobbar idag och imorgon, G och Anton drar till Vadstena på kalas, synd att man inte kunde följa med. Kul att komma bort lite. Menmen, mor min kommer och är barnvakt medan jag jobbar och efteråt ska jag nog lura med henne en sväng på stan!

Nej ni lite mer kaffe tror jag nog att skallen behöver!


Kommentarer
Postat av: Vickan

mm roligast var fan när det bara var vi kvar... =) Kan vi inte ses snart och dricka lite vin.. var sååå länge sen.



Kraaam

2010-10-15 @ 19:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback