Hos mig skiner solen

Känns faktiskt skitbra idag!
Har ju haft huvudvärk och varit deppig i en vecka, inte orkat något, stackars Gustav har fått nöja sig med pussar. Men igår tog jag tjuren vid hornen, åt en god sallad efter jobbet, tog en kort promenad, badade med tända ljus och fick massage av älsklingen. Var i säng redan 20.30, vuxenkramades lite och insåg som man alltid gör när det varit långt mellan varven att fan det är ju bara att komma igång så är det ju värt det, lyssnade på lite ljudbok och somnade innan 22, sovit nästan hela natten. Ja jag vaknar alltid några gånger om natten, men inatt bara en gång, för jag hörde att nån viskade, visade sig att jag inte stängt av mp3 spelaren.
Drog mig länge och väl nu imorse, skönt som fan, har precis mumsat i mig två ägg och två finncrisp med philadelphiaost till frukost, det är tyst och lungt, datorn surrar lite, djuren verkar vara ha nåt fuffens för sig för det är nästan lite för tyst.

Jag är ju så störd, igår satt jag och körde upp pengar i vår sedelräknare, alla som använt en sån vet hur hemskt det låter, dr-r-r-r-r-r-r-r-r-r-r, en sedel fastnar: argt PIP! Satt och bara plöjde mig igenom pengarna, maskinens arga ljud dundrandes, i bakgrunden hörde jag pip från kortläsare, kvitton som skrivs ut med det karekaristiska eh-uh-ljudet, kunder och kollegor i ett sorl om insättningar, valutor, spekulationer. Huvudet bultade, luften stod still, allt som i en dimma, och jag tänker för mig själv: tänk om jag har en hjärntumör... Sen börjar jag spela upp en liten scen i min skalle om hur jag går till doktorn och tar prover och de ringer och ber mig komma med en anhörig. Shit alltså, sen måste jag raka av mig håret för att de ska in och operera i skallen. Stop. Raka av mig håret. Så fan heller, ingen hjärntumör här inte. Det är nog bara dålig sömn och stress.

Har bränt sönder mig också, var på solariet där de hade satt upp en lapp om att det var nya rör, jo tjena de brukar låta den sitta uppe i några månader efetr de bytt så man vet aldrig, kollade i solariet men rören såg inte nya ut. La mig 18 minuter, men hade lite lägre effekt för säkerhets skull, började sticka o ha sig i ansiktet så jag la mig med händerna över så jag inte skulle bränna mig, hjälpte ju mycket, är svullen och röd som en tomat. Kunde inte sminka mig mer än mascara igår så kände mig lite lagom snygg, har redan börjat fjälla. KUL!

Men jag är glad, känner mig piggare idag än jag gjort på länge. Ska ta en kopp kaffe till, smörja mig i ansiktet en gång till, sen ska jag och Zion ut och gå en sväng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback