Dags för goda vanor!

Nej nu har jag lite ångest över att ha låtit min kropp glida ur händerna på mig sen semestern. Usch! Nu blir det ändring!

Mjukstartade lite med att ta en bit kladdkaka till eftermiddagsfikat, ajabaja! Men jag var superhungrig och chefen hade ju bakat så då måste man ju smaka!

Nu sitter jag med en skål ångande varm sparrissoppa och försöker att inte bränna tungan, ska ut på långpromenad med Maria och Leo sen, måste få lite fart på fläsket!

Gustav jobbar sent hela veckan så jag kan fokusera på att sköta min kropp, blir hård GI, långpromenader och hemmaträning. Ska väga in mig imorn, känns ju sådär, ska ju snart ha mens också så du väger man ju alltid lite mer. Haha lyckat att bestämma sig för att ta tag i sitt liv när man vet att mensmonstren snart dyker upp! Jaja. Jag får försöka hålla ut ändå. Ska tänka på mina kära kollegor som plågat sig med sopp-diet i flera veckors tid. Jag kommer ju åtminstånde få äta mat. Soppdiet är för svårt för mig, jag gillar att tugga!
Kanske borde köra varannandagdiet igen, haha Gustav har sagt att jag inte får det för jag blev så tjurig men han är ju inte hemma på hela veckan! Men nja, så kul var det inte. Vi kör det efter mensen och uppkörningen är överstökad. Dessutom känner jag att jag kan ha nån liten bakterie i mig så om jag inte sköter mig nu så åker jag väl på influensan. Proppar i mig c-vitamin morgon och kväll.

Fan, varför blir man alltid sugen på onyttigheter när man tänker på att dieta?

Men man får som tur är äta ost och nötter! Ska nog unna mig lite sånt efter promenaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback