Höstdepp - antidote

Usch jag gillar verkligen inte det här mörket, längtar nästan efter snön så att det blir lite ljusreflektion, nu blir man ju bara deppig!

Kan lova en som kommer att smälla upp julprylar 1 december, har ju smygstartat med en ljusgardin i köket, men om Gustav frågar så är det bara det, annars är det ju faktiskt en juldekoration:D

När vi var i Stockholm i fredags var vi inne på Åhlenns och HJÄLP vilka fina grejjer de har! Men känns lite jobbigt att betala 70kr för en pryl att hänga i granen... speciellt med tanke på alla andra utgifter just nu.
På tal om utgifter så unnade jag mig en shoppingrunda på Stadium igår, de sålde ut en jättefin softshell-jacka från Everest för under halva priset som jag var tvungen att ha. Maria köpte en nästan likadan förra året och jag har varit jätteavis på den, den har ju rosa detaljer! För ordinarie 1299 och nu 599 kunde jag ju inte låta bli! Sen investerade jag i ett ceriserosa underställ för 299, hur bra som helst, tänkte redan förra året att jag skulle köpa ett men blev aöldrig av så nu köpte jag ett innan värsta kylan kommer!

EVEREST W S SHELL JKT F10

Typ den jackan

Kläder/EVEREST W S SHELL JKT F10 från stadium.se

EVEREST W UW SHT F10


Kläder/EVEREST W UW SHT F10 från stadium.se

EVEREST W UW PT F10
Kläder/EVEREST W UW PT F10 från stadium.se


Unna mig även världens bästa toner från Clinique, köpte en megaflaska så att den räcker ett tag. Älskar den verkligen för man känner sig dunderfräsch i ansiktet när man kört runt ett varv med en bomullstuss. Det är lite lätt exfolierande så man får bort all död hud utan att behöva skrubba ansiktet. Tror inte jag skrubbat mig en enda gång sen jag började använda Cliniques 1-2-3, bara en gång har jag kört en peelingmask men det var mest för att jag leke hemmaspa och ville använda alla produkter jag hade haha:D
Nu inför vintern tycker jag att det är extra viktigt att ha ett bra ansiktsvårdsprogram eller vad man ska säga, man blir ju torr som fnöske i huden så jag har den lila tonern som är för torr och blandhy, tvålen som hör till funkar superbra och tar bort allt smink, foundation och mascara, alltid så att det inte tar bort det ena eller andra när man köper sån mild make-up tvål. Eller så ser man ren ut men när man tar tonern så ser man att det sitter massa smink kvar i porerna. Nu när jag kör tonern ser man att det inte är några sminkrester, däremot när man använt brun utan sol så försvinner den extra fort i ansiktet för grejjerna är så effektiva:D Krämen som är till kör jag som både dag och natt, jag har den på ögonen och sådär, inget kladd med massa olika. Däremot om jag varit ute och festat och så vill jag gärna ha en extra återfuktande kräm till ansiktet att sova med så då brukar jag ta en ansiktsmask.

Unna sig lite skönhetsprylar, ligga i badet, skrubba sig och smörja in sig i lite brun utan sol, se en bra film och måla lite nagellack, det är ett bra recept på hur man kan glömma höstdeppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback