Middagstipset: Sesamlax

Gjorde en för jävla god laxrätt i förrgår som jag nu sitter och mumsar i mig till lunch, måste dela med mig av den!

Delade laxfiléer i 2-3 bitar(alltså en filé blev 3 mindre bitar), vände dem i en blandning av mjöl, salt och peppar, vände dem i ett vispat ägg och till sist i semsamfrön. En sesampanering alltså, kryddade med lite salt och en kryddblandning från typ Santa Maria eller nåt likanande som heter Wasbi-Sesam. Sen stekte jag dem en liten stund på vardera sida i en het panna med en blandning av lite olivolja och smör(inget margarinhelvete) så de blev lite gyllene i färgen.
Serverade med Qinoa och en kall sås på lite creme fraishe, färskost och riven vanlig ost. Mums!

Jag älskar verkligen sesam! Lite nötig och mustig smak! Paneringen känns ju mycket fräschare än en vanlig mjöl på mjöl panering!

Vad lagar ni för mat ikväll?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback