Dimmigt

Värsta mysigt att gå runt åbackarna idag, okej förutom forsen vid kneippen, varmt och fuktigt ute, dimman låg som ett täcke på vattnet och solens sista strålar låg mjukt över landskapen. Åååh så poetiskt! Man kanske skulle pli en sån Pöt.

 

 

-Kalle läs texten

-Goethe var en stor poet

-Göthe, oe utalats Ö

-Göthe var en stor pöt

 

Nio år i grundskolan och det är vad jag kommer ihåg.

 

Tog mig lite i kragen för jag kände mina latdemoner sätta klorna i mig, tänkte att så fan häller, jag ska ut o röra på mig, annars kommer jag sitta som en mupp framför datorn hela kvällen. Bara man kommer ut så får man ju ny energi, blev lite över en timme vi gick runt. Zion var så duktig, skällde inte på nån annan hund. Däremot var det en schnauseraktig sak som skällde med värsta kärringstämman som han blev livrädd för. Stackarn fatta ju inte att det var en hund som skällde på honom utan stod jättenervös med svansen mellan benen och tröck sig mot mig. Skönt att ha rört på sig lite. Skulle behöva fixa ögonbrynen men det känns som världens ansträngning just nu. Kanske skulle ta en dusch och gå o lägga mig och bläddra i nån gammal Elle UK. Eller kanske lyssna på lite ljudbok och strecha. Det var länge sen, lite meditativt sådär. Gubben är ju inte hemma än på ett tag så kan ju passa på att ha lite egentid. Skönt att komma i säng skapligt också, så jag kan sova bort lite baciller. Tänkte om man skulle gå upp skapligt imorn och ta en promenad, dra o sola och lite sånt. Är ju förjävla blek nu, ser ju inte direkt friskare ut då. Eller bara sova ut, inte gå upp en minut tidigare än behövligt. Sköönt. Ja vi får se. ska nog duscha nu iaf, känner hur sminket kryper runt i nyllet på mig nu!

 

Gonatt allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback