Vårinredning

Har börjat re-styla vårt kök i lite vårigare ton.

Nu ska det bli lite shabby-chic, rosa, grönt och gulligt.

Innan hade vi en vit bakgrund med svarta medaljonger istället för det rosa jag satta dit häromdan. Jätteenkelt tips för en hyresrätt som man inte kan eller vill lägga för mycket pengar på för att fräscha upp. Det är vanligt omslagspapper som av en händelse har samma bredd som vår kryddhylla. Har satt hemgjord dubbelhäftande tejp längst upp och resten hålls på plats av hyllorna. Blir inga fula märken när man tar ner!

 

Te-burken köpte jag häromdan på Drömgården här i Norrköping, i locket sitter en glasskiva där det står Thé med ett snirkligt hjärta runt om. i Asken är det tre fack att ha antingen påsar eller som jag har lösté. Egentligen ska te stå mörkt o sådär men vi dricker så mycket att det inte hinner bli dåligt ändå:)

 

Cupcaken är en liten porslinsskål med lock som jag fyndade för 39kr på Korg&Möbel igår. Hade sett dem på tradera för nån dags sen och var sugen på att klicka hem en, men av en händelse gick jag förbi K&M och bestämde mig för att titta in o se om de hade nån schysst byrå till hallen. Och tadaa! Snubblade över den där sötnosen! Tror jag ska ha den som sockerskål, inte riktigt bestämt mig än:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback