Breakfast for a champ

Idag blir det 2 kokta ägg, en avokado, en matsked philadelpihaost, en halv matsked majonäs och en stor kaffe på det till frukost!

Igår höll jag intaget på riktigt låg nivå, några finncrisp med ost och två kokta ägg till frukost, 2 glas kaffe, ett litet glas krossade linfrön som svällt i vatten, en näve valnötter och en proteinshake.

Läste om nån ny diet som går ut på att man varannan dag ska äta jättelite, typ 20% av sitt basala energibehov, och de andra dagarna äta hälsosamt men utan att behöva räkna kalorier. Det skulle tydligen lura ämnesomsättningen att ligga på högvarv hela tiden istället för att gå in i svältläge när kaloriintaget minskade. Visst det låter bra i teorin men jag är lite skeptisk till praktiken. Jag tror jag går min egen väg att äta det jag behöver när jag jobbar, blir sånt jävla monster annars! Men när jag är ledig att jag tränar och håller nere på kaloriintaget men ser till att få i mig mycket protein så att musklerna inte bryts ner.
Jag har inpräntat i mig att man ska träna och äta sunt, även om jag önskar att det fanns magiska genvägar till en rippad kropp. Jag vill träna för att det är skönt, okej det gör jag ju, men jag gör det ju också för att bränna fläsk. Tänk om man slapp tänka på det, man skulle orka mycket mer. Nu tar det så mycket energi när man inte ser resultat. Okej nu har jag gått ner 1kg senaste veckan men ändå. Sen i höstas har jag kämpat och gett upp i omgångar, pendlat mellan 66-68, känns nästan som jag gått upp igen eftersom det inte händer nåt. Menmen, jag måste ju erkänna att träningen inte har varit prio. Har bara försökt att hålla tillbaka maten, men det funkar ju inte om man inte har mycket övervikt. Kroppen har ju satt sig nu och tycker att mina fettdepåer är lagom stora. Men det tycker inte jag!

Usch vad deprimerande det här var! Nej fuck it, jag ska ta o sminka mig med mina nya skuggor från MUS nu, sen ska jag strutta iväg till jobbet! Och jag ska efterbränna som fan tack vare morgonens träningspass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback