Handikappad, dag 1

Fy fan det är ingen jävla dans på rosor detta! Använder mkig av långfingret för att skriva, vilket tar ett år!

Nu har jag sminkat mig iaf! Gick ganska bra, eyelinern var lite tricky men det gick vägen någorlunda. Som tur är har jag L'oreals Collagene Mascara som är rätt greppvänlig (värsta handikappsanpassad jag svär!) så jag kunde hålla den mellan fingranan på högenhanden när jagskulle ta det ögat. Får se lite neutral och sparsamt sminkad ut idag, passar resten av min stil, kan ju inte åla i mig i ett par jeans så jag kör på turkosa mjukisar och vit top, somrigt o fint! AAAAAAAAAAAj! Nu smällde jag i tummen i mellanslagstangenten av gammal vana, det gör ooont!

När jag vaknade vid 5 imorse hade jag förjävla ont, försökte somna om men det gickinte, rotade i nattduksbordet efter nån värktablett, brukar alltid ha pronaxen eller voltaren där, men icke! Sen hitta jag några andra konstiga tabletter, några jävla starka jävlar jag fick när jag bröt ryggutskotten, känner mig ganska harmonisk nu. Även om det fortfarande gör ont så är världen ganska fin. Bra skit!

Lite irriterad blev jag dock, klarade ju inte av att göra frukost så käkade lite godis... men sen fick jag ångest, jag är en riktig frukostmänniska så jag bara måste ha min frukost! Plockade fram ost, smör och finncrisp. SMöret var lite hårt så det var svårt att få ut det på mackan, och jag kunde ju inte ta i för då skulle mackan gå sönder. Efter mycket om och men så såg det ut som en vuxen människa brett mackan. Sen kom ostbekymmret! Alltså i vanliga fall använder man juvänstern för atthålla lite i osten så man får lite mottryck, det ku nde jag inte göra med högern idag och dessutom är osthyvlar halvt omöjliga att manövrera med fel hand! Inte nog med det så är osten inne på sista versen och lite svårhyvlad överlag, så det tar mig ungefär 10minuter att göra 2 sketna mackor! Fine! Lite kaffe på det tänker jag och rör ihop en kopp och tar mina vitaminer, tänkte gå o sätta mig här och blogga lite så jag sträcker mig per automatik efter mackan med högerhanden... vilket resulterade i att ena mackan hamna på golvet. Och som ni vet har vi djur, och har man djur är det ständigt hårigt på golvet! INTE OK!

Tacka fan för att Gustav blekte mitt hår häromdan, blir ju inte lika flottigt då så jag tog bara lite torrschampo i och blåste lite med huvudet upponer, ser okej ut iaf. Fatta projekt att tvätta håret med en hand! Sen borsta och föna och ha sig, får nog sätta Gustav på det ikväll så jag får hjälp! Igår när jag skulle sova så försökte jag borsta håret med vänstern, jo tjena, slog mig själv i huvet typ 3 gånger.. har säkert massa bulor!

Ska gå till jobbet om en kvart, fatta drygt att inte kunna cykla! Har ju ett jättehål rakt in i handen i vecket mellan tummen och pekfingret! Sen blir det shopping på apoteket, penicilin, desinfektion, gasbindor och allt sånt så jag kan lägga om handen, sen måste jag köpa några handskar att jobba i så att jag håller händerna snuskfria.
Jag kanske måste köpa ett par nya skor också.. som plåster till själen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback