Nedräkning

Yes! Nu ni! Nu är det torsdag, vilket innebär att det är fredag imorn!:D

Jobbar på som vanligt, sen blir det körskolan! Fan vad jag vill ha mitt jävla kort nu, ligger o pluggar teori i sängen varje kväll tills ögonen faller ihop. Igår hade jag bara 4 fel av 70, och ett fel var en fråga jag kände på mig det rätta svaret men sen fick jag för mig att det var nya regler så jag tog ett annat. Baah! Men nu åker jag inte dit på den igen. Gustav pratade om after work ikväll men jag tror nog att jag ska stanna hemma och plugga lite, behöver bli bättre på formlerna över hastigheter och bromssträckan om man ökar från blablabla... skulle va schysst om man kunde hinna med teoriprovet innan vi sticker så det är gjort. Men jag är rädd att göra fel haha! Annars har jag ju semestern att plugga lite på det... Idag ska vi ut och köra "svåra trafiksituationer" ööh lät läskigt, jaja det finns ju dubbelkommando! Fan man skulle köpa sig en liten skrotbil sen när man väl fått kortet så man bara kan köra runt och få in vanan lite mer. Men det är ju snordyrt att vara bilägare, speciellt om man bor i stan och är i min ålder, både parkering och försäkring skjuter ju i höjden! Och nej jag skriver inte bilen på min morsa för jag har jobbat med försäkringar och jag vet hur illa det kan gå:P

Jappjapp, fattig blir man också, kollade över finanserna lite igår... vi kommer bli bankrutta efter körkort och semester känns det som, tur att man har kreditkort haha:P Nej men så illa ska det väl inte vara, bara det att snålevelina gillar inte när kontoställningen går under 25000 vilket den kommer göra ganska snart när vi bokar biljetter och växlar alla pengar! Buuh vad fattig jag kommer bli, tur att jag redan betalt körlektionerna, ska bara drämma in 1800 för halkan sen blir det inget mer där förens efter semestern, och är jag för fattig då får jag vänta in en ny lön:P Sep-Okt lönen därnånstans kommer jag ju bli lite rik på iaf, då är lönerna klara och vi får retroaktivt sen januari... tumme upp på den! Blir ju nån extra slant förhoppningsvis! Om inte annat har vi ju förmånliga personallån, bra att jobba på bank! Nej usch nu låter jag som ett lyxfällancase!
Jag har iaf 50.000 här hemma i en gul plastpåse... ja ungerska forint. Känner mig tät.

Ååh vad jag längtar efter allt! Ut o cykla i helgen, få mitt körkort, komma iväg på semestern, bli totalfit, yääh!

Men först är det jobbajobba, pengarna ska rulla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback