Counting the days

Iiih, 10 arbetsdagar kvar, TIO! Helt sinnessjukt, kommer vara ledig i 5 veckor sen! Woho! Har inte bokat hemresan än men vi gör det dagen innan vi åker ner till Prag, så får vi se om vädret lättat lite i Ungern-Rumänien, annars blir det att cykla hem genom tyskland eller dra bort mot Frankrikehållet.

Vägt in mig nu på morgonen, 65.7, bra skit! Har ju bara den här veckan jag kan köra riktigt hård diet, sista dagarna innan vi åker måste jag börja ladda lite med fullkornspasta och kolhydrater. Blir ju en ganska tuff omställning att gå från att sitta still på jobbet 8 timmar till att sitta o pumpa på sadeln 10mil om dan, så måste ju ha lite snabtillgänglig energi! Det bästa med att vara på en sån här semester är att man bränner uppåt 5000kcal bara på cyklingen varje dag, en varm dag i bergen drar ju ännu mer, så man kan ju unna sig lite gott! Ska försöka vara lite striktare med dieten den här gången jämfört med Italien, blev mycket vit pasta, vitt bröd och godis, snabb energi, men det är ju enklast att fixa för det finns alltid och tar minst tid att tillaga på spritköket! Nu kommer vi ju befinna oss i billigare länder och kan äta ute mer förhoppningsvis, då kan man ju passa på att äta lite bättre. Sen har jag med mig protein och Gustav gainer, en räddare i nöden om man inte hittar nånstans att köpa mat, mjölk finns nästan alltid att uppbringa så då får man ju något i magen!

Shit vad jag längtar, hoppashoppashoppas att vädret blir bättre bara! Vill så gärna cykla den rutt vi lagt! Måste ta o köpa nya stänkskärmar, barends och kolla cykelväskorna, ska sy ett regnöverdrag till dem också! I knallrosa! Haha! Har ett gammalt galonställ i neonrosa från när jag var yngre som ska få sätta livet till, iaf byxorna som är typ stora nog att passa på Globen, ena benet har redan råkat ut för saxen och blivit ett regnskydd till tältet, så förhoppningsvis räcker det till ett väsköverdrag till mig också. Fan vad pimp min cykel kommer vara med allt rosa!

Nu blir det till att sminka sig, dra på serviceleendet och gå till jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback