Älskade sommar!

Tänkte utbringa en skål med mitt morgonkaffe till vår underbara sommar! Ååh så underbart det är!

Helgen är över, hade inte skadat om den fortsätt i några dagar till! Hade full rulle i lördags, släktkalaset rullade på, vi lagade massvis med mat och fick massa beröm för den! Alltid trevligt, på menyn stod grillade grönsaker, basilikapuckar, rosépeppar och timjanmarinerade quornbitar, tomat och gurksallad, mangoavokadosalsa, hembakad focaccia med parmesan och soltorkade tomater, tzatsiki, pepparrotsås, holidaydip, ostbricka.... ja ni förstår att vi rullade fram! Efter maten blev det kaffe med tårta och paketöppning! Fick lite presentkort på Cervera och lite pengar att göra vad vi vill med (läs: Gustav bestämde att vi behöver en gasbrännare till trangia-köket...), en varsin värstingluftmadrass från getout.se med integrerad pump och flugvikt, skitbra till semestern! Sen fick vi lite påfyllning av Ittalaglasen vi har fast i en ljusare nyans, jättetjusigt, jag fick en ljusstake till som jag önskat mig från Plantagen! Även en gammal kakburk jag gått o sneglat på hemma hos mormor i några år! Ååh den är den finaste som finns, stor som en hattask i härlig 40-talsdesign! En bok om växthuseffekten eller nåt i den stilen fick vi också, hmm... har jag missat något? Jo Gustav fick en tavla av sin mormor som han hade gjort på dagis när han var 3, världens mästerverk!

Till kvällen var vi genomsvettiga och duschade typ 3 gånger innan gästerna kom, tyvärr var det många som inte kunde komma och en och annan som fastna i munken in the park! Men vi hade trevligt ändå, inbringade några riktigt goa presenter där med! Men fan jag vet inte var skallen var, glömde ju kameran, tog inte en enda bild på hela kvällen! Gaah! Får fota lite efter jobbet idag på allt fint! Fick en prinsessring och lite söta trosor, Zarah vet vad jag har för smak i underkläder haha:D En gourmetkorg med ostar och vin och massa annat mums, en annan korg med vin och lite roliga grejjer, en flaska rosébubbel med bär, typ Berry Temptation eller nåt... stackars Peter hade sparat den jättelänge i kylen för att ha något gott att bjuda på i en flickas sällskap men nu hade han glömt o köpa present så där rök hans chanser att imponera! Haha! Gustav fick sig en alldeles egen mankini, hur hett som helst! Sen även nån grej som man stoppar i usbn som värmer eller kyler dricka...tror jag. Ööh. Jag fick iaf världens finaste iPhoneskal, bra där Martin som inte visste att det faktiskt var något som stod på önskelistan, han köpte det för den var rosa haha:D Sen fick vi lite blommor, en vinöppnare i form av Tarzan, Gustav fick en megakopp, Smirnoff Cosmopolitan som slank ner rätt bra... Gud vad hemskt om jag missat nåt nu... men jag är trött! Har vart en slitig natt!

Oj nu blev det brått! Får bikta mig mer ikväll efter jobbet! Pusspuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback