Fredagscooking

Hade en påse räkskal i frysen från vår senaste räkfrossa, kokade dem i en timme till en god fond!
Sen wokade jag lite frusna wok-grönsaker, skvätte på soja och sweet-chilisås, avokado i bitar och skivad vitlök. Efter det hällde jag över en burk kokosmjölk, spädde med fonden, kryddade med curry, chiliflingor, ingefära, grön currypasta, nån "sju kryddor"-mix, lite basilika och peppar. Vände i creme fraishe, grädde, och spädde med mer fond, under tiden det kokade stekta jag på 400g lax i bitar. När jag tyckte att det kokat tillräckligt och hade fått bra konsistens vände jag ner laxen tillsammans med en näve cashewnötter.
Nu doftar det fan himmelrike i köket, hoppas Gustav kommer hem snart så vi får äta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback