Sunday: rätt nöjd faktiskt

Fick arslet ur vagnen i eftermiddas och körde lite konditionsträning i form av dans och aerobic-inspirerat skuttande i vardagsrummet, höll på i runt 2 timmar, varvade med situps och tränjning, avslutade med en spurt på en km på motioncykeln i ca 40km/h. Ramlade typ av cykeln haha, helt slut i musklerna! Kändes bra.

Det bästa med att träna sådär är ju att även om man är sugen på pizza så har man ju varit duktig och då vill man ju inte förstöra för sig! Så det blev en thaigryta med massa wokgrönsaker och quorn, starkt och gott utan carbs! Men lite gottsugen var jag så nu till hockeyn sprang Gustav till affären och köpte granatäpple och 70%'ig choklad. Mumsa i mig hela granaten och en liiiten bit choklad. Räcker gott o väl! Känner mig nöjd med min insats.

Konditionen har blivit jättemycket bättre, pallar mer än dubbelt så mycket som jag gjorde för nån vecka sen, och då har jag fan knappt rört mig. Men det ger rätt mycket att skutta runt i vardagsrummet tydligen, fick lite astma besvär första stunden men sen släppte det och det var bara att köra på.

En annan sak jag upptäckte: jag sparkar typ lika högt som när jag tävlade, blev lite inspirerad och körde lite tänj efter passet. Dock har jag fortfarande nåt fel på mitt ben, har haft det i 3½ år och jag är ju inte den som går till läkaren om jag inte är döende... Hur som helst gör det skitont när jag strechar insida lår. Men jag försökte andas genom smärtan och det kändes som lite släppte iaf.

Blev lite sugen på att börja springa, min vän Emma med gröt i munnen är ju sån friskis, sprang typ tjejmilen i somras. Hon är för jävla häftig. Nu hade hon inhandlat löparstrumpor och skulle börja springa igen imorn. Jaja, jag väntar nog tills våren fått lite bättre fäste, jag är ju lite fisförnäm ni vet. Vill ju inte få leriga skor! Däremot tror jag stenhårt på fotsatt skuttande, det är faktiskt mycket roligare än motioncykeln. Körde en stund med handledsvikter också, jävlar vad det bränner bra! Kommer få helt sjukt snygga armar!

Blir nog till att sova nu, är rätt slut, min lilla vända till solariet slutade sämre än jag tänkt mig, detta trots att jag var värsta vuxen o körde på låg intensitet halva tiden. Jaja sånt är livet. De kommer skratta åt mig på jobbet imorn. Jippie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback