Friday: eggs and coffee

Evelina har varit duktig!

Var ledig från jobbet igår, vaknade med världens mensvärk, skönt att slippa jobba då. Låg o kved för mig själv på soffan en stund, man måste tycka synd om sig själv, det hör till läkprocessen!

Sen var det bara att ta sig i kragen, fixade hem senaste avsnitten av Greek och Ugly Betty. Satte mig på motioncykeln, varvade med övningar på pilatesbollen och med gummibanden. Mellan avsnitten blev det frukost på 3 kokta ägg och en stor kaffe. Skönt att träna så man får igång blodcirkulationen när man har mensvärk faktiskt. När tv-serierna var slut slängde jag ihop en liten spotify-lista med lite träningsmusik och körde vidare i intervaller, drack kaffe.

Helt plötsligt var det sena eftermiddan och jag låg på golvet i vardagsrummet och gjorde rumpövningar. Tyckte att det räckte med träning då, städade iordning lite tills Gustav kom hem. Satte honom i arbete med att tömma kattlådan, blä!

Lagade spaghetti med sås på quornfiléer, grönsaker och krossade tomater med massa oregano i. Först när vi åt insåg jag att jag inte ätit på hela dan, fy fan vad hungrig jag var, men mest av allt hade jag chokladcravings. Så efter maten blev det en sväng till Konsum för chokladinhandling. Blev en helt underbar Lindt Intense Blueberry, moffa i mig hela kakan på en gång, aldrig lyckats med det konststycket förr, liksom det är ju mörk choklad, det brukar man ju bara klara nån bit av.... jo tjena, några minuter senare satt jag som en fontän me huvet ner i toan. Jag ska aldrig äta choklad igen. Usch, mådde jättedåligt hela kvällen. La mig tidigt. Wtf.

Jahopp, vaknade tidigt nu imorse, gjorde situps, cyklade 5 km på motioncykeln, duschade, fixade frukost. Ohno. Hur tänkte jag? Gjorde ägg och kaffe, efter att ha tryckt i mig ägghelvetena mår jag nästan lika illa som igårkväll. Fan det här kommer att bli en lång dag... Just nu känns det som att jag inte kommer kunna äta något på 3 dar. Men så kommer mitt lilla mensmonster komma krypandes och viska Eveliiiiinaaa - Seeeeemlaaaaa i mitt öra. Inte helt okej. Jag har faktiskt namnsdag idag, jag skiter i om jag kräks som en fontän, jag ska ha en semla!

Oj nu är klockan mycket, måste dra mig mot jobbet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback